مطمئناً لبخندی زیبا بدون داشتن دندان هایی سفید ممکن نیست.امروزه استفاده از نوارچسب سفید کننده دندان به عنوان روشی سریع در رفع لکه های دندان و سفیدی و درخشان کردن آنها رواج زیادی یافته است.این محصول به شما کمک میکند که به راحتی و بدون صرف هزینه های زیاد، دندان هایی به سفیدی مروارید داشته باشید. این نوارها اثربخشی خوبی دارند و نسبت به قیمت خود نتیجه خوبی داشته اند.

 

 

نوارچسب سفید کننده دندان قطعات کوچکی از یک پلاستیک انعطاف پذیر به نام پلی اتیلن است. هر نوار منعطف با یک ژل سفید کننده حاوی پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید پوشیده شده است.برای سفید کردن دندان باید هر نوار را جدا کرده و به دقت به دندان های خود بچسبانید. در هر بسته، دو نوار برای دندان های بالا و پایین قرار دارد که هر یک را باید به ردیف مناسب بچسبانید. پس از چسبیدن نوار چسب به دندان، ژل پراکسید کار خود را شروع می کند و کم کم لکه ها را از روی دندان جدا می کند.

 

 

نکاتی که برای حصول نتیجه بهتر باید رعایت کنید:

 

1_مسواک بزنید . قبل از استفاده از نوارهای سفید کننده ، باید دندان های خود را بشویید.اگر نوار را بدون دندان های مسواک شده بزنید ، ممکن است غذا یا باکتری ها زیر نوار روی دندان وجود داشته و سطح دندان هایتان با مواد سفید کننده نوار تماس نیابد.مسواک نیز باعث حذف پلاکی می شود که ممکن است اثرات سفید کننده نوار را روی مینای دندان از بین ببرد.همچنین هرگز بلافاصله بعد از اعمال نوارهای سفید کننده ، دندان هایتان را نشویید.مسواک زدن حداقل باید نیم ساعت قبل از استفاده از نوارها باشد.

 

 

2- نوار را از بسته در آورده و قبل از اعمال کاملا آن ها را بررسی کرده تا بتوانید به شکل صحیح روی دندان قرار دهید.زیرا برخی از این محصولات دارای نوارهای مخصوصی برای دندان های بالا و پایین هستند و تنها یک طرفشان که دارای ژل است باید روی دندان قرار گیرد.این ژل خاصیت سفید کنندگی دارد.

 

 

3_نوار را روی دندان بزنید.نوار را باید جوری روی دندان بکشید که قسمت ژل دار آن روی دندان قرار گیرد.اطمینان حاصل کنید که نوار تمامی دندان ها را پوشش داده ولی با لثه ( مخصوصا ژل ) تماس نداشته باشد.زیرا باعث التهاب ، سوزش و زخم شود.قبل از زدن نوار سطح دندان ها را با دستمال خشک کنید .این کار عملکرد نوار را بالا می برد.هر چه رطوبت در دهان کمتر باشد نتیجه ی بهتری حاصل می شود.به نوار فرصت دهید تا کار خود را انجام دهد.مدت زمان معمولا در برند های مختلف متفاوت است . پس دستورالعمل و مدت زمان آن را مطالعه کنید.اما به طور کلی 30 دقیقه زمان کافی است.

 

 

4_در طول زمانی که نوار روی دندان است ، به هیچ وجه به آن دست نزنید . سعی کنید دراز کشیده و دهان خود را باز کنید و با دهان نفس بکشید .تا دهان خشک بماند و بزاق در کار نوار خللی ایجاد نکند.بعد از گذشت زمان ، نوار را از روی دندان کنده و دور بیندازید.دقت داشته باشید که هرگز نوار را بیشتر از زمان گفته شده روی دندان نگه ندارید.زیرا باعث سفیدتر شدن دندان نمی شود بلکه التهاب و حساسیت دندان ها و لثه ها را ایجاد می کند.

 

 

5_بعد از برداشتن نوار ، دهان را با مسواک زدن با قرقره ی آب تمیز کرده و تمامی ژل ها را از دهان خارج کنید . به هیچ وجه ژل را قورت ندهید زیرا سمی است .فرآیند را تکرار کنید.نوارهای سفید کننده معمولا بعد از استفاده ی مکرر نتیجه خواهند داد.پس تا قبل از دیدن هرگونه تغییری در رنگ دندانهایتان باید از نوار استفاده کنید. توصیه می شود از این نوارها دو بار در روز و هر بار به مدت 30 دقیقه و حداقل 14 روز استفاده شود.انتظار می رود نتایج در حدود چهار ماه پایدار باشد .

 

 

موارد هشدار:

واکنش شیمیایی که برای سفید شدن دندان ها رخ می دهد می تواند به لثه ها آسیب برساند. به همین دلیل لازم است مطمئن شوید که نوارهای سفید کننده هرگز با لثه های شما تماس نداشته باشند. این کار دشوار اما ممکن است. می توانید نوارها را به اندازه طول دندان های خود برش دهید تا با لثه ها همپوشانی نداشته باشد. نوار فقط باید دندان های شما را لمس کند.

به هیچ وجه ژل را قورت ندهید.بیشتر این ژل ها حاوی هیدروژن پراکسید بوده که به هیچ وجه نباید قورت داده شوند.اما اگر مقدار کمی از که وارد بدن شد نگران نباشید.مقدار کم مشکلی به وجود نمی آورد.

پیش از استفاده از این روش از عدم وجود پوسیدگی دندان و بیماری لثه اطمینان یابید.